
Какво е да си Project Operations Specialist в Hitachi Solutions Bulgaria?
Оперативният специалист е многостранен професионалист, който е от ключово значение за гладкото функциониране на бизнеса, като гарантира, че ежедневните дейности са в съответствие с организационните цели. Те анализират текущите системи и процедури, препоръчват стратегически подобрения и прилагат решения за оптимизиране на организационната ефективност.
Днес ви срещаме с Ангела Андреева – Project Operations Specialist, която ще ни разкаже какво представлява ролята й в Hitachi Solutions Bulgaria.
На каква позиция си в момента и на каква стартира?
Стартирах началото си в Hitachi Solutions Bulgaria на позицията Project Operations Specialist (Специалист Проекти) през лятото на 2023 г., на която съм и в момента.
Сподели накратко какво представлява Project Operations Specialist като роля?
Ролята Project Operations Specialist предоставя възможността да се опознае отблизо света на ERP системата на Microsoft – Dynamics 365 и нейното управление, което води до положителните резултати за бизнеса и дава шанс за развитие и надграждане на уменията ежедневно.
Какъв е екипът, в който работиш?
Екипът от Project Operations специалисти е базиран в България и във Великобритания. Имаме възможността да провеждаме ежеседмични срещи, на които се обсъждат общите планове на екипа за седмицата и разпределянето на задълженията помежду си.
С какви екипи/ колеги работиш и комуникираш най-често?
Почти на ежедневна база комуникираме отблизо с Project Assurance консултантите или PMO екипа, като най-често това са проект мениджърите на клиентите, с които работим в зависимост от проекта, на който сме акаунт админстратори/мениджъри в момента.
Също така доста често работим и с финансовия екип, като заедно всеки месец участваме усилено във фактурирането по време на месечното приключване на компанията.
Имаме пряк досег и с HR екипа ни, като взаимно си помагаме във валидирането на информацията за създаването акаунтите на новопостъпилите служители в компанията.
Какви са твоите задачи и отговорности?
Моите задължения са доста разнообразни, но най-често те се изявяват в това да менажирам таймшийтите (отчети за извършена работа) на служителите ни и попълването на изработеното от тях време по даден проект, както и правенето на корекции, ако това се наложи. Също така, участвам в поддържането на финансовата информация и прогноза на даден клиент или проект, като успоредно това се дискутира с проект мендижърите.
Отделно от това в края на всеки месец взимам участие в процеса за месечното приключване на компанията, като това включва цялото време на консултантите да бъде отразено във фактурирането на клиентите и да се изпълнят различни проверки преди фактурите да бъдат предоставени от финансовия екип на клиентите ни.
Какви технологии използваш?
По-голямата част от работата ми включва работа с продуктите и системите на Microsoft като вътрешната ни ERP – D365 система, Power Platform апликации и MS Dynamics Finance & Operations.
Работата в Hitachi Solutions Bulgaria като Project Operations ми дава възможността успоредно да градя както професионалния си път и кариера, така и да изграждам нови и вълнуващи приятелства.
Ангела Андреева
Project Operations Specialist
Какви умения, качества и опит са необходими за тази роля?
От голяма полза могат да са знанията в бизнеса и финансите, както и в операционните процеси и техните различни спесифики. Също така комуникационните умения, работата в екип и под напрежение, качественото управление на времето, адпативност и внимание към детайла са от голямо значение, както и опита и познаването на Microsoft системите, изброени по-горе.
Необходимо ли е да си изкарал предварително някакви квалификации, сертификати, за да работиш тази роля?
Не е задължително да притежаваш специални сертификати, но определено биха били полезни в ежедневната работа с различните системи на Microsoft. В Hitachi Solutions се държи не само на личната мотивация, но и на проактивността и желанието за развитие в сферата на бизнеса дори и извън него като личност и професионалист.
Какви са твоите предизвикателства в работата?
Доста често в работата ни се налага да прилагаме уменията на т.н. наречения„multi tasking”. Като например – по време на месечното приключване на компанията е нужно да се комуникира активно всеки проблем или забавяне на процеса с колегите от различните екипа – проджект мениджър, функционални консултанти и др. Такова забавяне може да бъде подписването на даден договор с клиент, което възпрепятства служитлеите от това да попълнят времето, иразботено за клиента, и е важно навременното им информиране към нас. Също така, може да бъде допусната грешка в таймшийта, която трябва да се поправи преди времето да бъде фактурирано на клиента затова и честата комуникация е от голямо значение за екипа ни.
Какво е твоето удовлетворение в работата?
Най-голямо удовлетворение изпитвам от работата си, когато съумея да дам ефективно решение за даден казус на някой колега или проект мениджър и успея да завършва поставените от тях задачи в зададения срок и също така от връзките, които създавам по време на работата си с различните екипи от хора, с които работя и приятелствата, които се създават след това.
Какъв съвет би дала на таланти за Project Operations Specialist, които обмислят да кандидатстват при нас?
Бих посъветвала хората, които искат да кандидатстват в Hitachi Solutions за ролята „Специалист проекти“ да се възползват от възможността да се запознаят отблизо с вътрешната ERP система на Microsoft – D365, която дава различни предимства за развитие на функционалните умения и също така по този начин ще имат шанса да се усъвършенстват като професионалисти в областта на финансите и ще могат да надградят уменията и знанията си в сферата на бизнеса и технологиите, както и личните си качества, които ще допринесат и за бъдещото им развитие по-нататък в екипа на Project Operations.